Ez volt az a felület, ahol aztán mindent bele elven akarták szétcincálni a munkavállalókat!

Ezt a cikket azok után sem módosították, miután cáfoltam minden olyan állítást,amelyet a sajtótájékoztatóm előtt mondtam. Az számomra később derült ki, hogy ez a médiafelület nem igazán törekedett az objektív tájékoztatásra. Több busz is kimaradt péntek reggel. A Tüke Busz Zrt. szerint már tegnap sem vette fel a munkát ötven dolgozójuk, reggel további 42-en csatlakoztak hozzájuk. A városvezetés azonnali vizsgálatot rendelt el a cégnél. A pilóták féltik a szabadjegyüket is? Forrás: pecsma.hu Tüke Busz: Nem jött be a puccs Több busz is kimaradt péntek reggel. A Tüke Busz Zrt. szerint már tegnap sem vette fel a munkát ötven dolgozójuk, reggel további 42-en csatlakoztak hozzájuk. A városvezetés azonnali vizsgálatot rendelt el a cégnél. A pilóták féltik a szabadjegyüket is?

Frissítve (18:25)

Törvénysértő volt a mai buszos megmozdulás

Egyértelműen törvénysértő volt a pénteki buszos akció, mondja dr. Szalay Ferenc ügyvéd, aki szerint számos ponton sértettek jogszabályt azok, akik megszervezték, illetve résztvettek a megmozdulásban.

- Nem került sor semmiféle előzetes egyeztetésre, ezt meg sem kísérelték, a sztrájkolók nem gondoskodtak az elégséges szolgáltatásról sem, ezzel tehát törvényt sértettek. Álláspontom szerint jogellenesen és törvénysértően viselkedtek azok a  munkavállalók, akik nem vették fel a munkát ? magyaráza az ügyvéd.

A Tüke Busz jogi képviseletét is ellátó szakember szerint, ha bebizonyosodik, hogy szándékos törvény- és szerződésszegés történt, akkor az komoly munkajogi következményeket vonhat a maga után.

 

Frissítve (14:55)

Sovák Attilát nem lehet utolérni telefonon, hiába próbáltuk többször is hívni. Úgy tudjuk, hogy a felmentett vezető a régóta dolgozik a városi tömegközlekedési cégnél, bejárta a ranglétrát, maga is sofőrként kezdte a pályafutását, volt diszpécser, egyre feljebb lépett az évek alatt. Jelenleg Győrben közlekedési mérnöknek tanul.

Sovák és Hofekker Ferenc, a cég szakszervezeti elnöke korábban többször is részt vett a PK Zrt. volt vezérigazgatójának, Keczer Lászlónak a tárgyalásán, miközben az újságírókon kívül más hallgatósága nemigen volt a pernek. Keczert első fokon hét év börtönre ítélték a 2009-es buszeladási botrány miatt. Másodfokon új eljárásra kötelezték a bíróságot.

Frissítve (14:08)

Nem sikerült a puccs

A Tüke Busz Zrt. az alábbi, újabb közleményt juttatta el szerkesztőségünknek, amelyet változtatás nélkül közlünk.

Biztosítják a város tömegközlekedését

A kialakult ?sztrájkra? tekintettel úgy határozott a cégvezetés, hogy átmeneti időre felfüggesztjük az elsőajtózást, hogy meggyorsítsuk az utasok fel- és leszállását.

A Pannon Volán buszokkal és sofőrökel segíti a város közösségi közlekedését, ezzel biztosítani tudjuk a zavartalan tömegközlekedést Pécsett.

Megdöbbentő, hogy miközben nyílt közbeszerzési eljárást írtunk ki új buszbeszerzésekre a héten, és mindent megteszünk annak érdekében ? kormányzati szinten is, hogy mind a fizetésüket, mind a béren felüli juttatásaikat, mind a szabadjegyeiket megtarthassák a sofőrök, eközben a háttérben egyéni érdekcsoportok kihasználják őket és megpróbálnak mögéjük rejtőzve puccsot végrehajtani a céggel szemben.

Elfogadhatatlan, hogy egyéni gazdasági érdekek miatt veszélyeztették 40 ezer pécsi ember közlekedését, munkába jutását. Mindezt nem hagyhatjuk szó nélkül, ezért a felelősökkel szemben haladéktalanul megtesszük a szükséges jogi lépéseket.

Árki Sándor

vezérigazgató, Tüke Busz Zrt. 

Pécs, 2012-12-21

 

Frissítve (13:55)

Konkurenciaharc?

Most tudtuk meg, hogy Hofekker Ferenc szakszervezeti elnököt jelölte nem régen a PK Zrt. vezérigazgatói székébe a Mecsekbusz. Hogy ennek van-e bármi köze a mai akcióhoz, az egyelőre kérdéses.

 

Frissítve (13:01)

Szakszervezet: vannak ekkora fizetések, de sok a rossz busz is

Hofekker Ferenc, szakszervezeti elnök egy rögtönzött Kossuth téri sajtótájékoztatón cáfolta, hogy magasabb fizetéseket kértek volna, szerinte nem emiatt volt a mai ?vadsztrájk?.

Azt állítja, hogy nem megfelelő a buszok műszaki állapota és most jutottak el oda, hogy nem merik kivinni azokat a forgalomba. A buszok pontos műszaki állapotáról viszont nem tudott beszámolni, de azt hangsúlyozta, hogy a járművek nem életveszélyesek.

Elismerte, hogy vannak, akik valóban 200-220 ezer forintot kapnak kézhez havonta, de ők húsz-harminc éve dolgoznak a cégnél és rengeteg túlórát vállalnak. A többség szerinte olyan 150 ezer forint körüli fizetést kap.

Azt mondta, vállalják annak a következményeit, hogy nem indultak el a buszokkal reggel.

 

Frissítve (12:30)

Árkit kérdezi a PTKE

Tisztelt Tüke Busz Zrt.!

Kérjük, nyilatkozzanak arról, hogy a kialakult helyzetet a két felfüggesztett szakemberük nélkül milyen módon akarják megoldani, illetve a közelgő menetrendi átalakakítás szakmai felügyeletét ki fogja gyakorolni, hiszen tudomásunk szerint nincsen rá megfelelő szakember a cégnél.

Hetek óta sorozatos járatkimaradások voltak a pécsi tömegközlekedésben. Átlagosan 100-110 kö?zötti jármű lett kiadva a 126 helyett. A buszparkkal már a tavaly 7%-kal ritkított menetrendet sem lehetett betartani. Úgy gondoljuk, hogy a történetben a forgalmi és üzemviteli vezető, illetve a főmérnöki szint felett kellene keresni a felelőst, még akkor is ha puccsot sejt mögötte a Tüke Busz Zrt.

Egyesületünk a járművezetőkkel és a szakszervezettel szolidaritásban kéri, hogy továbbra is csak az előírásoknak megfelelőjárművekkel jöjjenek ki szolgáltatni.

Ne kockáztassák a saját és utasaik biztonságát azért, hogy a meghirdetett menetrend szerint induljanak el a járatok.

Tisztelettel:

PTKE ? Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület

Frissítve (12:07)

Lapunk információi szerint fél egykor sajtótájékoztatót tart a szakszervezet. Azt egyelőre nem tudni, hogy a tájékoztatón az ötletadók megjelennek-e, vagy sem?

Frissítve (12:05):

Nem jogszerű?

A munkaügyi kérdésekkel foglalkozó Molnár Péter ügyvéd szerint a munkáltatói utasítás megtagadása, akkor jogszerű, ha valóban károsodástól óvja meg a munkáltatót, illetve ez esetben az utasokat. A munkavállalónak ugyanakkor először fel kell hívnia a figyelmet a veszélyekre, de még ekkor is dönthet úgy a munkáltatója, hogy kötelezi a feladat elvégzésére a dolgozót. Ha ilyen esetben is megtagadja a munkát, akkor alapos bizonyítékkal kell bírnia az alkalmazottnak. Amennyiben viszont utólag kiderül, hogy a gépjárművek alkalmasak lettek volna a munkavégzésre, akkor szankciókat alkalmazhat a munkáltató ? magyarázta.

Kérdésre válaszolva hozzátette: a sztrájk előtt mindenképpen tárgyalni kell a munkáltatóval, megegyezni az elégséges szolgáltatásról. Az azonban nem megy, hogy reggel eldöntik: sztrájkolni fognak ma ? mondta.

Frissítve (11:54)

A gond a szabadjegy?

Információink szerint a szakszervezet attól tart, februártól megszűnnek a pilóták szabadjegyei, amelyekkel ingyen utazhatnának a családtagok is a buszokon. Ez azonban nem a Tüke Busz illetékessége, hiszen ezt kormányrendelet szabályozza. Városházi forrásokból úgy tudjuk, már készül az a módosítás, amely lehetővé tenné, hogy továbbra is kaphassanak ?céges bérletet? a Tüke dolgozói.

Arról is értesültünk, hogy a Pannon Volán besegít a Tükének, távolsági buszokat állítanak be a pécsi tömegközlekedésbe.

 

Frissítve (11:23):

Azonnali vizsgálatot rendelt el a városvezetés

Azonnali, átfogó vizsgálatot rendelt el a polgármester a Tüke Busznál a mára kialakult helyzet, illetve a nem hivatalos sztrájk miatt.

A hajnali órákban ugyan tájékoztatta a városvezetést a munkabeszüntetésről és a belső puccskísérletről a Tüke Busz vezetője, de a polgármester mégis további belső vizsgálatot kért a részletek pontos tisztázása miatt.

A városvezetés tudni szeretné, pontosan kik és miért szervezték meg a puccsot, de választ várnak arra is, mi az oka annak, hogy folyamatosan negatív visszajelzések érkeznek a Tüke Busz működésével és teljesítményével kapcsolatban a pécsiektől.

Polgármesteri Kabinetiroda
Pécs, 2012-12-21

Frissítve (10:59):

Szándékos puccskísérlet a Tüke Busznál

Napok óta folyik az a puccskísérlet a Tüke Busznál, amely ma reggel érte el a csúcspontját. Tegnap 50, ma további 42 sofőr nem volt hajlandó felvenni a munkát, a gépjárművek meghibásodására hivatkozva. Ennek valódi oka azonban az, hogy jelentős fizetésemelést és béren felüli juttatásokat követelnek, amelyeket a cégünk nem tud támogatni.

A buszsofőrök átlagosan havi 200.000 ? 220.000 forintot kapnak kézhez, nettóban, de az egyes pluszmunkák, túlórák után is részesülnek további juttatásokban. A Tüke Busz nincs abban a helyzetben jelenleg, hogy a követelt 20-30 százalékos béremelést, illetve az ezzel arányosan megnövelt béren felüli juttatásokat teljesíteni tudja!

Mind a cég-, mind a városvezetést napokkal korábban megfenyegették a ?sztrájk? szervezői és ötletadói, hogy amennyiben nem teljesül a béremelés, a ?buszok igen nagy számban fognak meghibásodni?!
A hivatalos szakértői műszaki átvizsgálások jelenleg is folyamatban vannak, eddig nem találtak olyan hibát az egyes gépjárművekben, amelyek indokolták volna a munkabeszüntetést.

A Tüke Busz vezetése úgy döntött, azonnali hatállyal felmenti a munkavégzés alól: Sovák Attila, forgalmi és üzemviteli vezetőt és Arató György főmérnököt.

Utasainktól elnézést kérünk a ma reggeli kellemetlenségekért!

Árki Sándor
vezérigazgató, Tüke Busz Zrt.

10:06

Informátorunk szerint sofőröket és műszaki munkatársakat keres a Tüke Busz. Szakmai portálokon, lapokban állást is hirdet a cég. Egyelőre hivatalosan még mindig nem reagáltak a reggeli, jelentős számú járat-kimaradásokra a buszos cégnél.

 

Korábban írtuk: 

Rengeteg járat kimaradt reggel, Kertvárosban például háromnegyed órát kellett várni, miközben 7 percenként járna a busza. Úgy tudjuk, a sofőrök már napok óta szervezkedtek. A cég eközben szakmai portálokon állásokat hirdet, munkatársakat keresnek.

A buszos cégnél tegnap este már arról beszéltek, hogy péntek reggel csak olyan buszokkal indulnak el, amelyek állapota műszakilag kifogástalan. A buszokat egyébként rendszeresen ellenőrzik műszakilag, a forgalomba is csak azok mehetnek ki, amelyek megfelelő állapotban vannak.

Információink szerint elképzelhető, hogy sztrájkról van szó, de nem hivatalosról, hiszen azt három nappal korábban jelezni kellett volna.

A buszos szakszervezet egyelőre nem nyilatkozik, a Tüke Busznál azt mondták, hogy hamarosan részletes tájékoztatást adnak a történtekről.

vissza