Megkezdődött a politikai népszerűség hajhászása?

Bár nyakunkon a forró nyár, azt hihetnénk, hogy kezdődik a politikai uborkaszezon, azért csalódnunk kell ebben a hitünkben. Ősszel kezdődnek az önkormányzati választások és bizony némely emberek, akik kiestek a választók kegyeiből, (vagy be sem kerültek)népszerűség-hajhászásba kezdenek. Mi lettünk a célpont!

Amit minden oktatáson és személyes megbeszélésen elmondtam a kollégáknak, sajnos, úgy érzem, bekövetkezett! Jelesül az, hogy célpontjai lesznek a politikának választások előtt. Bizonyos személyek ki fogják használni azt, hogy a munkánkat soha nem fogjuk tudni tökéletesen elvégezni, mindig lehet benne hibát találni. Egyébként mindenki munkája ilyen, de mi a kirakatban dolgozunk, közvetlen hatással a szolgáltatást igénybe vevőre. Minket mindig szembe akarnak állítani az utasokkal ilyen vagy olyan módon. pedig mi csak ki akajuk szolgálni Őket, a lehető legjobb tudásunk szerint. Azt is el kell ismerni, hogy sajnos még mindig van közülünk egy-két ember, aki nem ide való lenne, de ez is csak szubjektív megítélés a részünkről. De legalább a mi véleményünk tartalmaz sok objektivitást is!

Megkezdődött!  Mi a receptje? Keressünk egy esetet, melyben valamilyen szinten hibás (hibás?) a gépkocsivezető, tegyük ki egy nyilvános oldalra, mondjuk el az esetet ahogy nem történt, vagy cifrázzuk ki egy kicsit a saját szánk íze szerint, persze a lényeget azért ne mondjuk el, aztán fújjuk fel az egészet jó nagyra, legalább elefántnyira, (a bolha már megszokta) tálaljuk demagóg módon, tegyük hozzá, hogy ez már az ezredik eset volt, "velünkismegtörténtcsakazértnemszóltunkdeezmárfelháborítóésnemhagyhatomannyiban"! Mert ez eladó! Ez eladható! A haza nem! Csak a polgárai? Mi is a Haza része vagyunk!

Sajnos ebben mi is hibásak vagyunk, mert valóban van mit javítani a munkavégzésünk teljesítése során. Mert mindig változik a világ, változnak az igények, és néha azért választás is lesz. Olyankor minden fontosabb. Mindegy milyen áron, mindegy kinek a besározásával. A lényeg az, hogy nagyot szóljon. 

Az nem háborít fel senkit, hogy egy külföldi (vagy magyar) bliccelni akar a buszon? Az nem háborít fel senkit, hogy ez hány tízmilliós vagy százmilliós kárt okoz a társaságnak, később közvetlenül az utasoknak? Az nem háborít fel senkit, hogy a viteldíj- vagy adóemelések egyik oka a bliccelésből eredő károk megtéríttetése a becsületesen fizető utasokkal? Az nem háborít fel senkit, hogy még vitatkozik is a sofőrrel, miután lebukik, a sofőrt kezdi el szapulni? Mert a sofőr eladó? Nem eladó, mert Ő is a Haza része! Végzi a munkáját, jól vagy rosszul, de végzi. Próbálja nem eladni a Hazát, próbálja védeni a városa érdekeit, próbálja megvédeni a becsületes utas érdekeit. A saját eszközével, mely arra hatalmazza fel, hogy valaki fizesse ki azt a szolgáltatást, amit igénybe kíván venni. És ezért, ha valakinek nem tetszik a stílus, akkkor az a "valaki" betámadhatja, sározhatja büntetlenül! Lelkiismeret, megbánás, felelősségrevonás nélkül. Mert a becsület a cél érdekében eladó! Sőt, kötelező eladni,hiszen anélkül nincs "szenzáció" anélkül nem kerülhet a címlapokra. Nem minősítem ezt a magatartást, minősítse majd a Mindenható az elszámoltatás idején.

Én arra kérek mindenkit, hogy végezze a munkáját a legjobb tudása szerint, udvariasan de határozottan. Szűrjétek ki a bliccelőket a saját eszközötökkel, ami a munkaköri leírásotokban jelen van. Most fokozottan célpontjai lesztek pár embernek, de bízzatok abban, hogy objektíven lesztek megítélve a Társaság által. 

Egy kis számtan:

Munkanapokon közel 2300 járat indul naponta. Megközelítőleg 46.000 megálló naponta! Ez csak a felszállásokból és leszállásokból eredően ennyi konfliktusforrás! Évente minimum 16.790.000 megállót jelent. Ha a kiállásokat is számoljuk, az mégegyszer ennyi konfliktusforrás a közlekedő-partnerekkel szemben. Ez  33.580.000 helyzet! És ebbe nincsenek beleszámolva a menet közbeni "anomáliák" melyek járatonként legalább egyszer előfordulnak átlagban.  Ez egy nagyon alacsony becsült érték, de így nem tévedünk a saját javunkra. Ez  67.160.000 veszélyforrás. Ha azt mondjuk, hogy naponta átlagban minimum 150.000 utazás történik, ( ennél több valójában, de nem akarok itt sem túlzásokba esni) ami veszélyhelyzetenként ennyi szubjektív megítélés akkor ez a szám: 10.074.000.000.000 "ítélet!!! Ha forintban értendő, akkor ezt a politikusok  egyből megértenék és számolnának vele! Addig azonban, amíg ez nem fizetőeszköz értékmérője, addig ez egy érthetetlen szám irányukban. Mi pedig sajnos naponta átéljük, érezzük a bőrünkön.

Személy szerint én nem fogok olyanra szavazni, aki ezt nem érti! Ti se tegyétek!

 

Hofekker

vissza