A fonódó hálózat és ami mögötte van 4.rész

A sok évtizedes tapasztalat felhasználása minden területen kifizetődő lenne. Vállalkozó és vezető beosztású ismerőseim és barátaim szerint igenis meg kell hallgatni a munkavállalót amikor észrevételez valamit, és megoldást is ajánl a felmerült kérdésre. Pár kérdést tárnék fel, és az észrevételeket kérném a www.facebook.com/nezzunkatukorbe oldalon megosztani.

Magam is eltöltöttem 18 évet az autóbusz kormánya mögött, mely 18 évből túlnyomórészt a kertvárosi járatokat vezettem. Biztos hibáztam többször én is, de nem ez volt a jellemző. Sok ismerősre, barátra tettem szert, nagyon sok dolgot átbeszéltünk. Természetesen a fő téma a munkánk volt. Rengeteg információt gyűjtöttem be az utasoktól, hogy milyen járatok lennének hasznosak számukra. Természetesen nem csak én kaptam ezeket az információkat, hanem gépkocsivezető kollégáim is. Ha 15 év átlag munkaidőt számolok háromszáz autóbusz-vezetővel,akkor 4500 év tapasztalata gyűlt össze a sofőröknél. Ez nem kis szám, nem elhanyagolható érték! Szakszervezetünk mindig megosztotta ezeket a tapasztalatokat minden olyan érintettel,akik hatással lehetnek a közösségi közlekedésre. Sajnos a vonalhálózat átalakításakor ezeket nem vették figyelembe, nem kerültek megvalósításra, sőt! Most-Tisztelt Utasok-Önök elé tárjuk azokat az elképzeléseket, melyeket a szakszervezet dolgozott ki az Önök utazásainak megkönnyítésére.

Íme az első:

Mint tudjuk, a Kertváros városrészben koncentrálódik a város lakosságának harmada, amit a közösségi közlekedés megtervezésekor figyelembe kellene venni. A sok év járművezetés során észrevettük, hogy Rózsadombról és Malomvölgyből iskolai előadási napokon nagyon sok utas megy Egyetemváros városrészbe, mert ott dolgoznak, ott tanulnak és a kórházakat is sokan kénytelenek látogatni. Az utasokkal történt egyeztetés során felmerült egy olyan ötlet, hogy reggel és délután csúcsidőben a Rózsadombról és Malomvölgyből közvetlenül menjen járat az M 55-ös vonalán Kürt utca végállomással. Javasoltunk egy új megállót is a Gadó utca után a domb aljában. Legyen mondjuk a neve: Szakszervezet megálló. Az eddigi átszállásos megoldás balesetveszélyes, ráadásul nagy tömeget érint. Hiába javasoltuk ennek a járatnak a bevezetését, a PTKE vonalhálózati referense ügyet sem vetett rá! Ellenben már tervbe vette, hogy választások után ritkítani kívánja a kertvárosi járatokat. Elképzelése szerint akár a 25%-os járatritkítás sem elképzelhetetlen. Ráadásul éppen Rózsadomb, Malomvölgy és az Aidinger út!

Szakszervezetünk pedig azt javasolta, hogy ne csökkentsék a járatokat, hanem  vezessék be a közvetlen járatot az Egyetemváros irányába.

A tervezett megállóhelyek:

Rózsadombról:

Fagyöngy utca-Csipke utca-Málom hegyi út-Gadó utca-(Szakszervezet megálló)-Pétáv-Egyetemváros-Petőfi utca-Alkotmány utca-Ifjúság útja-Kürt utca

Malomvölgyből:

Malomvölgy-Derék réti út-Eszék utca-Pétáv-Egyetemváros-Petőfi utca-Alkotmány utca-Ifjúság útja-Kürt utca

 

Mivel ezek gyorsjáratként mennének, a többi megálló a vonalon kimaradna.  Így  sokkal gyorsabban és kényelmesebben utazhatnának  a céljukig. Rózsadombról legalább két csuklós autóbusz-, Malomvölgyből pedig legalább egy csuklós autóbusz igény lenne rá.

Kérem az érintetteket, hogy véleményüket az elképzelésünkről írják meg a www.facebook.com/nezzunkatukorbe oldalon. Ha tetszik az oldal, kérjük, lájkolják.

Malomvölgyből és Rózsadombról:

 


vissza