Vissza a jövőbe, sokadik rész

Szó szerint időhurokba kerültek a kertvárosiak, ám ez ősszel csúnyán megszorul majd az utasok nyakán. A jól működő M55 és M55Y járatok helyett ismét egy hurokjárat járja végig a városrészt, mi komoly késésre és tumultusra számítunk, de nem hallgat meg minket senki.

Röviden: volt egy remek kezdeményezés, de úgy tűnik, elhalt. Az M55-ös a Nagy Imre út, az M55Y pedig az Aidinger és a Maléter Pál úton kerülte meg nem is olyan régen a Nevelési Központ tömbjét. Ennek azonban vége: az M55-ösből ismét hurokjárat lett, és a fenti két járat útját egyedül teszi meg, körbe jár, mint régen.

Ezt most nyáron vezették be először, a mi tiltakozásunk ellenére. Az utasok sem voltak vele megelégedve, még a mostani, viszonylag enyhe nyári időszakban sem. Ősszel viszont, ha a város és a busztársaság vezetése nem változtat az elképzelésein, beköszönt az őskáosz.

 Ehhez nem kellett jósnőt bérelnie a szakszervezetünknek. A járat az új kertvárosi állomás átadása előtt is hurokjáratként közlekedett, ami naponta megkeserítette az utasok életét. Állandó volt a zsúfoltság, és gyakoriak a késések a forgalom miatt.

 A helyzet azonban ősszel még annál is rosszabb lehet, mint volt. Míg korábban legalább azt tudni lehetett, hogy mikor érkezik a megállóba a busz, most, hogy összekötik a 30-as járattal, még ezt sem fogják tudni az utasok, hiszen csúcsidőben a 30-as sem tudta tartani a menetidőt.

 Hofekker Ferenc, az FDSZ elnöke elmondta: mindkét járaton dolgozott korábban hosszú éveken keresztül, ez a lépés pedig olyan, mintha valamiért büntetni akarnák kertvárost.

 A szakszervezet elnöke elmondta: több fórumon is igyekezett felhívni a figyelmet a problémára, de eddig süket fülekre talált. Az önkormányzat szakbizottságának nyár eleji ülésén egyenesen megvonták tőle a szót.

 

A mai napig nem lehet tudni, hogy mire számíthatnak a kertvárosiak: késésre, tömegre,vagy belátásra a döntéshozók részéről.

vissza