"Közlekedés: vágyak és fenntarthatóság"

Ezzel a címmel jelent meg a Délmagyarország című lapban a XVI. Szegedi Nemzetközi Közlekedési Konferenciáról szóló beszámoló, melyen magam is részt vettem. Számomra teljes igazolást kaptam arról, hogy a Szakszervezetünk két évvel ezelőtti-és a mai napig fenntartott-elképzelése a helyes irány városunk közlekedési koncepciójával kapcsolatban.

" Nem lehet úgy infrastrukturális fejlesztést megvalósítani, hogy nem nézzük meg, van-e iránta fizetőképes kereslet, vagy hogy fenntartható-e- ? Ma állami támogatás nélkül szinte egyetlen vasút-vagy buszvonalat sem lehet fenntartani, aminek az oka az alacsony GDP és az alacsony átlagkereset." Ezek a szavak Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkár előadásában hangzottak el.

Szakszervezetünk már lassan két éve hívja fel a figyelmet arra, hogy Pécsett a fonódó hálózat nem ezt az elvet követi. Ennek a következményeit már a napokban megtapasztalhattuk. Hiába az Önkormányzat jelentős anyagi támogatása, mely soha nem volt eddig ilyen magas- sajnos a Társaságnak jelentős hiteleket kell felvenni a további működésre, eladósítva még jobban a céget, közvetett úton Pécs városát, azaz az adófizetőket. Hiába sikerült "kiharcolni" a saját javítóműhely felépítését, mely jelentős megtakarítást eredményezett,-ahogy Szakszervezetünk előre megjósolta- az elhibázott vonali változtatások ennél jelentősebb kiadásokat generáltak, de bevételi oldalon nem hozták meg a várt eredményt. Szakszervezetünk ezt is előrevetítette, hiszen mi szakmai alapokon, "4500 év" tapasztalata felhasználásával készítettük el stratégiai tervünket. Ezt sehol nem vették figyelembe, sem a Társaságnál, sem a "civil" szervezetnél. Nem beszélve arról, hogy a Munkavállalól képviseletével megszakították a teljes együttműködést, pedig a változtatások nagyrészt a gépjármű-vezetőket érintik. 

Számomra ez nem meglepő, hiszen valami érdekes módon jelzéseim ellenére még mindig védenek olyan vezetőket, akik tevékenységéről már bizonyítottan negatívan vélekedett a tulajdonos is. Mégsem vonják őket felelősségre, hanem tovább folytathatják "munkájukat", melynek eredménye a fent említett magas működési költségek, a pazarlás. Ami nem zavarna, ha saját pénzüket költenék pazarló módon! De ez közpénz, az adófizetők, a bérletet megvásárlók forintjai!

Ebből a forintokból fizetnek évente sok-sok millió forintot Dr. Szalay Ferencnek, a Szalay ügyvédi irodának. Persze a városnak vannak ügyvéd alkalmazottaik, de azért valamiért ki kell fizetni a szolnoki fideszes polgármester fiának ennyi pénzt. Természetesen közpénzből. Ebből a pénzből vásárol luxusautót a cég, amit a vezérigazgató saját céljaira is használ! Természetesen a költségeit a bérletek eladásából beszedett pénz, illetve az adóforintok viselik. Kevés talán a havi 850.000 ft fizetés, plusz a többmilliós évi prémium?

Ezen a Konferencián részt vett a Tüke Busz felügyelő-bizottságának az elnöke is, Dr. Weidinger Antal. Remélem tájékoztatja az általa felügyelt társaságot az ott elhangzottakról. Remélem az új városvezetés nem olyan módon áll a Munkavállalókhoz, mint az előző, remélem figyelembe veszi a választópolgárok véleményét, remélem a fenntarthatóságot is szem előtt tartják. Mielőtt baj lesz! Mielőtt nagy baj lesz!

Csak halkan jegyzem meg, hogy stratégiai kérdésekben mindig az általunk megjósoltak következtek be! Természetesen a felelősök soha nem lettek felelőségre vonva. Ne legyen senkiben azonban kétség, hogy örökre meg fogják úszni. Mert az igazság egyszer úgyis kiderül. Talán nem is olyan sokára!

 

 

vissza